Gebelik hakkında herşey bu blogda...

16 Mayıs 2012 Çarşamba

Ağzindan çikan ilk kelime "Aygaz"

Bu hafta Irmak ve annesi İlkin konuğumuz.

Bebek bir sürpriz miydi, planlamış mıydınız?
Evliliğimizin üçüncü yılında bebek planlamıştık. Nitekim, planlarımız doğrultusunda hamile kaldım. Daha fazla beklemek de istemedik açıkçası.

Hamile olduğunuzu nasıl fark ettiniz?
İnanır mısın, insanın içine doğuyor. Ama yine de bu durumu kesinleştirmek için bir laboratuvara gidip, test yaptırdım. Sonucu öğrenince çok sevindim.

Neler hissettin?

Hamile olduğumu bildiğim için aklımda soru işaretleri yoktu. Ancak doktorum bunu onaylaması, beni daha da mutlu etti. İçim içime sığmadı.

Anne olmaya hazır mıydın?
Evet. Çünkü hamile kalmadan önce doktora gidip, bebek yapmak istediğimi, bunun için herhangi bir engelimin olup olmadığını kontrol ettirdim. Testlerin sonucu pozitif çıkınca, artık hamileliğe hazırdım. Üstelik sadece fiziksel değil, psikolojik olarak da anneliğe hazırdım.

O çok önemli dokuz ay nasıl geçti?
9 ay boyunca düzenli olarak doktora gittim. Doktorun verdiği tavsiyeler doğrultusunda hareket ettim. Hamilelik döneminde herhangi bir problemle karşılaşmadım. Ama insanın içinde bir mucize gerçekleşiyor. O özel duyguları anlatamam...

Psikolojin nasıldı?
Hamile kalmadan önce hastalık hastası bir insandım. Ancak hamilelik döneminde inanılmaz bir değişim sürecine girdim. Benim için öncelikle bebeğin sağlığı önem taşıyordu. Son derece rahat, mutlu, yerinde duramayan bir anne adayıydım.

İş yaşantın nasıl etkilendi bu durumdan? Performansın nasıldı?
İş performansımda hiç bir düşüş olmadı. Hatta iş arkadaşlarım hamileliğin son dönemlerinde çalışma masamın üzerinde doğuracağımı, bu nedenle sıcak suyu hazır tuttuklarını söylüyorlardı. Hareketli bir tempo içinde insan hamileliğini de unutuyor bir yerde...

Hamileliğin kolay geçti galiba...
Çok kolay bir hamilelik dönemi geçirdim. Yalnız ağustos ayında doğum yaptığım için sıcaklardan etkilendim. Onun dışında herhangi bir problem yaşamadım. Pazartesi günü doğum yaptım... Cuma günü yani üç gün önce doğum iznine ayrılmıştım.

Doğumdan sonra bebeğe kim baktı?
Prosedüre göre 4 aylık iznim vardı. Ancak hamilelik döneminde 1 ay olan yıllık iznimi kullanmayıp, doğum sonrasına erteledim. Bu nedenle 5 aylık bir iznim oldu. Bu 5 ay süresince bebeğime kendim baktım.

Eşinden de destek almışsındır.
Yalnız bebek bakımı konusunda değil, diğer konularda da eşimden destek alıyorum. Bu nedenle kendimi şanslı görüyorum. Bebeğim geceleri çok sık uyandığı için özellikle işe başladıktan sonra, eşimle nöbetleşe bakıyorduk. Eşimin desteği halen sürüyor.

Şimdi bakıcı mı var?
Kızıma bir yaşına kadar annem baktı. Ancak annemin sağlık problemleri nedeniyle, bakıcı tutmak zorunda kaldık. Halen kızıma bakıcı bakıyor. Ne yazık ki, işe başlamak için geçen kendim belirlemedim.

İşe başlamak zor geldi mi?
Şunu söylemem gerekirse, işe çok hevesle başladım. Işimi çok özlemiştim. Ancak bebeği eve bırakıp, işe gitmek çok garip bir duygu. Kızıma o dönemde annem baktığı için gözüm arkada kalmadı. Önceleri işimle evim yakın olduğu için iki ay öğlenleri eve gelip, bebeğimi emzirdim de. Ancak bakıcı bakmaya başladığında açtığım telefonların
sayısı artmaya başladı. Hele telefonda bebeğimin ağlama sesini duyuyorsam, çok daha tedirgin oluyordum. Ama çalışmak zorundayım. Ayrıca işimi ve yoğun tempoyu seviyorum.

Kariyerin ve bebeğin arasında seçim yapmak zorunda kaldın mı?
Hayır kalmadım. Ancak çalışan kadının, ilk bir yıl çocuğuna kendi bakması taraftarıyım.

Çocuk sahibi olmanın avantajları neler?
Öncelikle hayal dünyanız genişliyor. Dünyaya farklı bir boyuttan bakıyorsunuz. Daha verici ve daha duygusal oluyorsunuz. Zaman zaman çocukça da düşünüyorsunuz. Artık akşamları resim yapıyor, hamurla oynuyorum. Hafta sonları ise çocuk tiyatrosuna ve sinemasına gidiyoruz birlikte.

İkinci çocuk planların arasında mı?
Hayır düşünmüyorum. Biri yeterince enerjimi alıyor.

Çocuk. yaşam tarzına değişiklik getirdi mi?
Yaşam tarzımızda tabi ki değişiklik oldu. Bu değişikliğin bir süre daha süreceği kanısındayım. Hayatımız artık kızımıza endeksli. Hafta sonları program yaparken, artık onun rahat edebileceği yerleri tercih ediyoruz.

Ona dair en özel anın nedir?
İlk gülümsemssini ve konuştuğu ilk anı unutamam. Ama en ilginci şuydu... Sokak aralarında. Melodili olarak geçen Aygaz arabaları var ya... İlk söylediği kelime ne anneydi, ne de baba... Irmak melodili olarak "Aygaz" dedi ilk kez...